استاندار مازندران با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی نهادهای اجرایی و آموزشی، پویش بساز مدرسه را نقطه‌عطفی در بهسازی زیرساخت‌ها، ارتقای عدالت آموزشی و توسعه مهارت‌های نوین دانست و اعلام کرد که بخشی از منابع شخصی خود را نیز برای حمایت از آموزش باکیفیت اختصاص داده است.

محورهای اصلی نشست شورای آموزش و پرورش مازندران

در نشست اخیر شورای آموزش و پرورش استان، سه موضوع کلیدی مورد بررسی قرار گرفت:

سرمایه‌گذاری شخصی استاندار برای ارتقای کیفیت آموزش

مهدی یونسی رستمی با اشاره به اهمیت همزمان توسعه زیرساخت‌ها و بهبود کیفیت آموزشی گفت: «مدرسه را باید هم بسازیم و هم کیفیت آموزش را ارتقا دهیم؛ این دو مکمل یکدیگرند و تحقق عدالت آموزشی بدون توجه به هر دو امکان‌پذیر نیست.»

پویش 'بساز مدرسه'نقطه‌عطفی در عدالت آموزشی
پویش ‘بساز مدرسه’نقطه‌عطفی در عدالت آموزشی

وی افزود: «برای تحقق این اهداف، از منابع شخصی خود نیز استفاده می‌کنم. امروز مبلغ یکصد میلیون تومان از منابع شخصی‌ام را برای ارتقای کیفیت آموزشی اختصاص دادم تا گامی عملی در مسیر تحول برداشته باشیم.»

حرکت به سمت فناوری‌های نوین و آموزش مهارت‌محور

استاندار مازندران از برنامه‌ریزی برای ایجاد «کارخانه نوآوری و فناوری» در منطقه آزاد استان خبر داد و گفت: «با توجه به محدودیت زمین، باید به سمت صنایع پیشرفته و فناوری‌های نوین حرکت کنیم. هدف ما ایجاد قطب فناوری در استان است تا آموزش مهارت‌محور و تربیت نیروی انسانی متخصص تقویت شود.»

شناسایی نقاط ضعف و تقویت دروس کلیدی

یونسی رستمی با اشاره به افت کیفیت آموزشی در برخی مناطق، خواستار اجرای طرح‌های پایلوت برای شناسایی نقاط ضعف شد و تأکید کرد: «در صورت نیاز، از اساتید برجسته کشور دعوت می‌کنیم تا به‌صورت مستقیم دانش و تجربه خود را به دانش‌آموزان منتقل کنند.»

او همچنین نقش معلمان را در ارتقای کیفیت آموزش محوری دانست و گفت: «غیر از ژنتیک و تلاش فردی، نقش مدرس در تربیت دانش‌آموزان تعیین‌کننده است. ما هم در حوزه سخت‌افزار و هم نرم‌افزار آموزشی سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.»

کتابخانه‌ها و مدارس به‌عنوان پایگاه‌های فرهنگی

استاندار مازندران تأکید کرد که مدارس و مراکز آموزشی باید به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شوند و در هفته کتاب نیز برنامه‌های شاخص فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی با جدیت دنبال خواهد شد.

تصمیم‌گیری برای ارتقای کیفیت آموزشی در مناطق بحرانی

بر اساس مصوبات نشست، مقرر شد در جلسه آینده شورای آموزش و پرورش، نقاط ضعف و قوت آموزشی در سطح استان شناسایی و منابع لازم برای ارتقای کیفیت در مناطق بحرانی تخصیص یابد.

پویش بساز مدرسه اکنون به‌عنوان حرکتی ملی و استانی، نه‌تنها در ساخت فضاهای آموزشی بلکه در ارتقای کیفیت یادگیری و تحقق عدالت آموزشی در مازندران نقشی کلیدی ایفا می‌کند.

مجله خبری حقیقت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *